Sid Meier's
Civilization V: Nowy Wspaniały Świat
jest drugim
dodatkiem do gry Sid Meier's Civilization V - szeroko
uznanej Gry Roku 2010 na PC. Poprzez wprowadzenie
międzynarodowego handlu oraz skupieniu się na kulturze i
dyplomacji, ten nowy dodatek nadaje grze większą głębię oraz
podnosi satysfakcję płynącą z rozgrywki. Twoje wpływy i
autorytet na świecie będą zależały od tworzenia Wielkich
Dzieł, wyboru ideologii dla swojego ludu i składania
globalnych ustaw w Światowym Kongresie. Wraz z rozwojem
dziejów historii podejmiesz krytyczne decyzje, które wpłyną
na stosunki z pozostałymi cywilizacjami.
Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat wprowadza
również 9 nowych cywilizacji, 8 nowych cudów świata, 2 nowe
scenariusze, 4 nowe tryby rozgrywki, oraz dziesiątki nowych
jednostek, budynków, jak i ulepszeń oferujących większą
różnorodność w możliwościach utworzenia najpotężniejszego
imperium na świecie.
- Nowe Zwycięstwo Kulturowe: rozprzestrzeń swoją kulturę na
całej planecie i zdominuj wszystkie pozostałe. Twórz
arcydzieła za pomocą Wielkich Artystów, Pisarzy i Muzyków,
którzy rozmieszczeni są w kluczowych budynkach na terenie
twojego imperium, takich jak Muzea, Opery, czy nawet Wielka
Biblioteka. Używaj Archeologów by badać miejsca starożytnych
bitew i ruin miast by znaleźć bezcenne artefakty kulturowe.
Stań się pierwszą cywilizacją z najwyższym wskaźnikiem
wpływu pośród pozostałych cywilizacji by osiągnąć Zwycięstwo
Kulturowe, stając się obiektem zazdrości świata.
- Nowe Ideologie i Nurty Polityczne: Wejdź w epokę Rewolucji
Przemysłowej i wybierz ideologię dla swojego ludu: Wolność,
Porządek, lub Autokracja. Każda ideologia zapewnia dostęp,
do co raz potężniejszych zdolności oraz służy do osiągania
różnych zwycięstw na szereg unikatowych sposobów.
- Światowy Kongres: Rola jaką odgrywa dyplomacja została
zwiększona, czyniąc przymierza z państwami-miastami znacznie
ważniejszymi. Zmień krajobraz dyplomatyczny poprzez nowy
Światowy Kongres, który głosuje nad krytycznymi sprawami,
takimi jak wprowadzanie sankcji handlowych przeciwko
niegodziwym narodom, ograniczanie użytkowania zasobów,
wyznaczanie miast-gospodarzy Igrzysk Sportowych, czy
użytkowanie broni nuklearnej. Ustawy zmieniające rozgrywkę,
handel głosami, intryga i nowe wprowadzenie do Zwycięstwa
Dyplomatycznego sprawią że koniec rozgrywki będzie bardziej
dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej.
- Międzynarodowe Szlaki Handlowe: Rozbuduj swoje miasta w
ośrodki międzynarodowego handlu na lądzie i morzu,
zwiększając dobrobyt i zamożność swojego ludu, jednocześnie
rozprzestrzeniając religię, wpływy kulturowe i naukę. Liczba
szlaków handlowych wzrasta poprzez rozwój technologiczny i
ekonomiczny, budowanie cudów świata, oraz unikalne zdolności
twojej cywilizacji. Czy połączysz się z bliższym miastem dla
mniejszego zysku i bezpieczniejszej trasy, wybierzesz
dłuższy szlak zwiększając ryzyko, ale i zyski, czy może
skierujesz handel do wewnątrz, posyłając niezwykle ważne
jedzenie i produkcję do odległych zakątków własnego
imperium?
- Nowe Cywilizacje, Jednostki i Budynki: Wprowadzenie
dziewięciu nowych przywódców (w tym Kazimierza III
Wielkiego) i cywilizacji, każdej z unikatowymi cechami,
jednostkami i budynkami.
- Nowe Cuda Świata: Dodatek zawiera osiem nowych Cudów
Świata, w tym Partenon, Broadway, Teatr Globe, i Galerię
Uffizi.
- Dwa Nowe Scenariusze:
• Wojna Secesyjna: Weź udział w „Wojnie Pomiędzy Stanami" i
stań po stronie Unii, lub Konfederatów, skupiając się na
Wschodnim teatrze działań wojennych, pomiędzy miastami
Richmond i Washington.
• Wyścig o Afrykę: Wielkie potęgi kolonialne świata prowadzą
wyścig w eksploracji Czarnego Lądu i sięgnięciu jak najdalej
w jego głąb. Prowadź poszukiwania wspaniałych cudów natury
serca Afryki, odkrywając kontynent dynamicznie generowany na
nowo z każdą kolejną rozgrywką. |
|