Uwolnij świat od mroku i nikczemności z grą „DC Batman: Metal”! - KOSTNICA - POZORNIE MARTWA STREFA || Kostnica.Com.PL

Uwolnij świat od mroku i nikczemności z grą „DC Batman: Metal”!

POKONAĆ MROCZNE UNIWERSUM

Po dłuższej przerwie na polski rynek trafiła właśnie kolejna z gier „DC Deack Building Game”. Tym razem wybór padł na produkcję „Metal”, stanowiącą karcianą interpretację całkiem udanego eventu wydawcy. Wydanie to zbiegło się z publikacją nad Wisłą drugiego tomu komiksowej historii „Batman: Death Metal”. O ile jednak przy komiksach bawię się tylko dobrze, w tyle ta gra, jak i jej poprzedniczki, są po prostu rewelacyjne i chce się spędzić nad nimi długie godziny. A że wraz z głównym zestawem na rynek trafił też dodatek, zabawa bynajmniej szybko się nie skończy.

Jeśli chodzi o treść, Batman odkrywa mroczne uniwersum, wszechświat, gdzie żyją wypaczone wersje bohaterów DC. W wyniku tego wydarzenia nasz świat staje się celem ataku istot, które wydają się być uosobieniem koszmarów superbohaterów. Batman i przyjaciele stają z nimi do walki. Stawka jest wysoka, a wrogowie tacy, jak Batman, który się Śmieje czy Barbatos nie będą łatwi do pokonania…

Gry karciane to straszliwe pożeracze czasu. Wciągają, wymagając od nas zaangażowania i dostarczają niesamowitej rozrywki, od jakiej ciężko się oderwać. Trudno mi zliczyć w ile karcianek grałem, jedno wiem na pewno, gry z serii „DC Deack Building Game” należą do najlepszych. Proste zasady, prosta rozgrywka i intrygująca forma sprawiają, że zabawa autentycznie porywa i nie pozwala się nikomu nudzić. A co więcej zapewnia tak doskonałą rozrywkę, że chce się do niej wracać i grać wciąż od nowa. A że w grze duża rolę nomen omen odgrywa element losowy, każda rozgrywka różni się od poprzednich.

Cała zabawa z „DC Deack Building Game” jest dziecinnie prosta. Gracze kontrolują bohatera lub bohaterów, wraz z czasem wzmacniają ich poprzez kupowanie kart ekwipunku, zarządzanie daną lokacją czy dołączaniem do swojej talii sojuszników. A wszystko to robią w jednym tylko celu – by pokonać wrogów i ocalić uniwersum. Taki pojedynek trwa w przypadku „Metalu” ok. 45 minut, a dodatkowo na graczy, którzy są już z karciankami z tej serii obeznani czeka kilka nowości. Tym razem nie ma np. kart kopniaków, w ich miejsce mamy „Wyłomy”, które spełniają też dodatkową rolę, związaną z kolejnymi zmianami. Tym razem gracz może kontrolować więcej, niż jednego herosa. Do tego można rekrutować superbohaterów, wrogowie mogą ich więzić, a jakby tego było mało „Słabości” mają tym razem dużo większe znaczenie.

Duże znaczenie ma tu także oprawa graficzna. Już samo pudełko ze swoim mrocznym charakterem i przyjemnymi dla oka błyszczącymi akcentami, ale środek jest równie znakomity. Zdecydowana większość kart prezentuje ilustracje Grega Capullo, jednego z najlepszych artystów, jakich obecnie ma DC, a obok niego mamy prace takich artystów, jak John Romita Jr. Na deser zaś otrzymujemy tu porcję kart metalowych, które przykuwają wzrok.

Mało? To na rynku dostępny jest też dodatek „Batman: Ninja”, który swoją droga można łączyć też z poprzednimi grami. Oparty na filmie anime pod tym samym tytułem, zabiera nas do feudalnej Japonii, gdzie poznajemy tutejsze wersje bohaterów DC. Tu też na graczy czeka kilka zmian, między innymi możliwość używania w walce ninjutsu. Do tego istnieje coś takiego, jak wzmacnianie czy odwet, urozmaicające rozgrywkę, a na koniec czeka na nas… zamek, ale to już musicie odkryć sami.

Słowem podsumowania, naprawdę warto. „Batman: Metal” to, tak jak „Pojedynek superbohater”, „Wieczne zło” i wszystkie dodatki do nich, rewelacyjna gra, po którą sięgnąć powinien każdy miłośnik komiksów, a DC i Batmana w szczególności. Dobrze oddaje charakter i uniwersum, i samej opowieści „Metal” (z więzieniem Batmana włącznie) i gwarantuje świetną rozrywkę każdemu miłośnikowi gier bez prądu, nawet jeśli nie przepada za komiksami.

Michał Lipka

DC Deck Building Game” to seria pięknie ilustrowanych gier karcianych (i dodatków do nich) pozwalająca graczom przenieść się do uniwersum znanego z komiksów DC i wcielić w postacie takie jak Batman, Superman czy… Joker. 8 grudnia, za sprawą wydawnictwa Egmont, ukaże się kolejna gra w cyklu zatytułowana „DC. Batman: Metal”, w której gracze muszą uratować Batmana oraz innych uwięzionych Superbohaterów, a potem przyłączyć ich

do swoich drużyn, ruszając na ratunek Multiwersum. Tego samego dnia ukaże się też dodatek crossover oparty na filmie animowanym „Batman Ninja”.

W najnowszej grze z serii “DC Deck Building Game” Liga Sprawiedliwości musi zewrzeć szyki, aby pokonać Barbatosa, Batmana, Który się Śmieje oraz ich Mrocznych Rycerzy. Jeden Superbohater nie sprosta takiemu wyzwaniu. W grze „DC Batman: Metal” gracze wcielają się Supermana, Batmana, Wonder Woman albo innego Superbohatera i starają się uratować świat. Na początku mogą jedynie zadawać przeciwnikom ciosy pięścią, jednak w trakcie gry powiększają swoje talie o nowe, coraz silniejsze karty, starając się pokonać jak najwięcej Superłotrów DC. Mogą też wykorzystać Łotrów, by zaatakować współgraczy. Za zdobyte karty i pokonanych Superłotrów zdobywają Punkty Zwycięstwa. Wygrywa gracz, który na koniec gry będzie ich miał najwięcej.

„DC Batman: Metal” to gra typu deck building, polegająca na rozbudowaniu swojej talii kupując karty z banku oraz tworzenia swej strategii właściwie używając umiejętności na kartach. Gracze muszą walczyć nie tylko pomiędzy sobą, ale również z grą, która atakuje ich Superłotrami z uniwersum DC, a pod koniec muszą zmierzyć się z potężnym Barbatosem.

Podstawowe elementy gry to 202 karty, podzielone na karty talii głównej (97), karty startowych Ciosów (36), karty startowych Bezsilności (16), karty Wyłomów (16), karty Superłotrów (7) i karty Słabości (30). Dodatkowo, w pudełku znajdziemy 11 dużych kart Superbohaterów, kartę Batmana, Który Się Śmieje (1) i obszerną instrukcję.

Gra kosztuje 149,99 zł (cena katalogowa), przeznaczona jest dla dwóch do pięciu graczy powyżej 14 roku życia, a średni czas rozgrywki to 45 minut. W grę „DC. Batman:Metal” można grać niezależnie bądź łączyć ją z dodatkami z serii „DC Deck Building Game”.

Dodatek crossover „DC Batman Ninja” to zestaw oparty na filmie animowanym pod tym samym tytułem. Można go łączyć z każdą grą z serii “Dc Deck Building Game”. Dzięki dodatkowi gracze przenoszą się do feudalnej Japonii i mogą wcielić się w Batmana oraz jego sojuszników. Dzięki Ninjutsu gracze mogą zadawać szybkie ciosy i walczyć z przerażającymi wersjami klasycznych Superłotrów z Gotham. Ostatecznym wyzwaniem będzie megazamek stworzony przez połączenie pięciu pokonanych Superłotrów! Wygra gracz, który na koniec gry będzie miał najwięcej Punktów Zwycięstwa.

Elementy dodatku „DC Batman Ninja” to 6 dużych kart Superbohaterów Batman Ninja, 5 dużych kart Superłotrów Batman Ninja, 21 kart talii głównej oraz instrukcja. Dodatek kosztuje 59,99 zł (cena katalogowa).

Pozostałe gry z seriiDC Deck Building Game

Wszystkie gry z serii „DC Deck Building Game” opierają się na podobnym mechanizmie budowania talii oraz mają wspólny rewers kart. Umożliwia to dowolne łączenie ze sobą gier podstawowych i dodatków.

Pojedynek Superbohaterów DC”

Proste zasady i szybka rozgrywka sprawiają, że jest to idealna gra do rozpoczęcia przygody z serią „DC Deck Building Game”. Podczas rozgrywki można wcielić się w ulubionego Superbohatera DC Comics, by pokonać Superłotrów. Pomogą w tym zdobyte podczas poszczególnych tur supermoce, mega sprzęt i lojalni sprzymierzeńcy. Można też wykorzystać łotrów, by zaatakować swoich współgraczy-wybór najlepszej strategii zależy od grającego.

DC Wieczne zło”

W tej grze „źli” walczą z „dobrymi”, a zwycięża ten, kto wykaże się największą bezwzględnością w atakowaniu i niszczeniu kart. Na początku gry można zadawać przeciwnikom jedynie proste ciosy pięścią, jednak gracz w trakcie powiększa swoją talię o nowe, coraz silniejsze karty – nowe rodzaje ciosów, sprzęt i sprzymierzeńców. Za karty i pokonanych Superbohaterów zdobywa się Punkty Zwycięstwa. Wygrywa gracz, który na koniec gry będzie mieć ich najwięcej.

Łotrzy” – dodatek

„Łotrzy” rozwijają koncepcję, w której gracze są „złymi” postaciami i walczą przeciwko „dobrym” oraz zdobywania żetonów punktów w trakcie gry. Dodatek wprowadza nowy mechanizm współdziałania, który umożliwia zagrywanie kart z talii przeciwników. Złoczyńcy zazwyczaj nie proszą o pomoc, ale czasem muszą się zjednoczyć, by pokonać potężnego wroga. Oprychy z drużyny chętnie pomogą, ale oczywiście nie za darmo…

Kryzys” – dodatek

Duży dodatek, który wprowadza nowe tryby gry – kooperacyjny i solo. Najlepiej łączyć z go z „Pojedynkiem Superbohaterów”. Dodatek jest stworzony z myślą o grze w trybie kooperacyjnym, ale nowych Superbohaterów oraz karty talii głównej można wykorzystać także do urozmaicenia gry rywalizacyjnej. Dziesiątki nowych kart, w tym „niemożliwe” wersje Superłotrów podniosą poziom trudności i dodadzą rozgrywce nowego smaku.

Strażnicy” – dodatek crossover

Mały dodatek wprowadzający postacie znane z komiksu „Strażnicy”. Najlepiej łączyć go z „Pojedynkiem Superbohaterów”. Dodatek ten wprowadza nowy tryb gry kooperacyjnej ze zdrajcą, ale sześciu Superbohaterów znanych z komiksu „Strażnicy” można wykorzystać także do urozmaicenia gry rywalizacyjnej.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.